Madame Blossom's Book of Poems

Thursday, August 30, 2007

jangan marah eh, aku cakap

Kalau aku cakap, kau jangan marah eh.
Aku rasa kan.. deodorant is a necessity, not a luxury.
sebarang type of deodorant lah
asal tak keluar bau dari ketiak tu.
Pergi lah pakai - it affects your image.
Image seorang Muslim, is suppose to be clean.

tak tahu lah.. kalau orang dulu2 rasa bau badan ni ok.. sedap.
But zaman sekarang dah lain.
Lagi2 kalau kau kerja selalu jumpa orang
example macam kat restaurant.
kau serve makanan - you'll have your ketiak at people's faces.
kalau diorang bau kan.. tak best.
dah 2 image tarnished - you and the restaurant.
then orang tu.. takut hilang pulak selera nak makan.
heh.

Aku tahu, orang selalu tak cakap pasal ni
tapi aku concern la jugak.
So, jangan marah la aku cakap.
Ini untuk kebaikan kau.

4 comments:

Mak Su said...

cakap pasal bau ni, saya baru baca petua ni, makan bunga cengkih.. rasa nak terai ler..

madame blossom said...

makan eh.. bukan tenyeh kat situ kan? =D
sorry lah.. merepek pulak.

eh? makan.. boleh la buat eksperimen kat rumah.. dah makan then lari2 kasi peluh.. then check. bau tak.

Marliza Radzi said...

oh memang benar. deodoran adalah wajib! sebahagian dari budi pekerti tu. heh.

madame blossom said...

=D kalau terlupa pakai.. tak boleh angkat tangan. haha.